Tetoválás, paróka, műszempilla, műköröm, piercing stb.
Minden, ami beavatkozás a teremtésbe, megváltoztatva annak jellegét, Haram.
A következő versben a Sátán arra tesz ígéretet Allahnak, hogy fáradhatatlanul dolgozik az emberek pusztításba és önpusztításba vezetésén:
„Én bizony eltévelyítem őket, (hamis) vágyakat ébresztek bennük, megparancsolom nekik, hogy metsszék le a jószágok füleit és megparancsolom nekik, hogy változtassák meg Allah teremtését.” Aki a Sátánt veszi oltalmazóul Allahon kívül, az nyilvánvaló veszteséggel veszít. (Korán 4:119)
Az állatok fülének lemetszése csak egy példa a babonák közül, melynek az ember rabjává vált, a hamis istenségeket követve. Csillagjóslás, mágia és hamis hitek félrevihetik az embert Allahtól, az Egyetlen Igaz Istentől.
Ibn Umar (Allah legyen vele megelégedve) így szólt: Allah Prófétája (béke reá) megátkozta a paróka készítőjét és viselőjét, a tetoválót és azt, aki tetoválva van.”
Al-Bukhari és Muszlim
18. Könyv, 1664. Hadisz
Ugye jól olvastátok? Nem Allah, hanem a Próféta átkáról van szó. Van-e joga a Prófétának (béke reá) átkozni és ezzel véget vetni valaminek? Ezt a jogot Allahtól kapta. Íme:
…Amit a Próféta adott, vegyétek el, s mitől eltiltott titeket, azzal hagyjatok fel. Őrizkedjetek Allahtól, mert bizony Allah Szigorú Büntető. (Korán 59:7)
A fenti Hadisz női haj tekintetében három esetre értendő:
- Paróka, póthaj, azaz hajhosszabbítás
- A szándék, hogy valaki ilyet akar
- Az, aki levágatja a haját, hogy az egy másik nő fejére kerüljön
Al-Washimah-nak hívták azt a nőt, aki (a múltban) a test valamelyik részébe tűvel beszúrt, a vér kibuggyant, majd az általa okozott apró üreget antimonnal, indigóval stb. töltötte ki, így festve az kékre, feketére. Ezt hívják tetoválásnak. A próféta idejének arab társadalmában ez nagyon népszerű divat volt nők körében. Ezzel tették magukat vonzóbbá, de emellett idegen hajat is használtak a saját haj pótlására.
Al-Mustaushima volt az a nő, aki felkérte munkára a tetoválókat, gyakorlatilag ő volt a "kerítő", ugyanakkor ő volt az is, aki a bőrön előrajzolta a mintát. Mivel a tetoválás az ember természetes megjelenésének megváltoztatásával jár, ezért mindkettő, tehát aki testét tetoválásnak teszi ki és az, aki ezt a műtétet végzi, átkozott. A szempillák hosszabbítása, színezése és a természetes megjelenést megváltoztató smink alkalmazása ugyanebbe a nem megengedett divat kategóriába tartozik. Hasonló a körömlakk és műköröm is.
A nők számára megengedett a fülek kilukasztása. Az engedély igazolása hadíszon alapul. Az orr és más testrészek piercingjei nem megengedettek egyik nem számára sem, mert ezek Allah teremtésének deformálását okozzák. A férfiaknak azonban, nincs ilyen igényük, legalábbis azoknak, akik követik a tanokat. Az Iszlám tiltja férfiaknak a nők és a jellegzetesen női jelleg utánzását. A Próféta (béke reá) így szólt: „Allah megátkozta a férfiakat, akik nőket utánoznak, valamint a nőket, akik férfiakat utánoznak."
Az Iszlám tanítása szerint testünk - beleértve összes fizikai képességünket - Allah letétbe adott tulajdona, amit legjobb képességeink és tudásunk szerint kell megőriznünk. Következésképpen nem szabad megváltoztatnunk vagy rongálnunk fizikai adottságainkat. Kizárólag a természetes deformációk helyrehozása, betegség orvoslása, egészség megőrzése céljából szabad beavatkozni. Minden más beavatkozás, vagy testünk megsértése bármilyen formában megváltoztatja Allah teremtését, amit a Korán elítél.
A fentiek értelmében a test piercing, tetoválás, különböző jelek a testen stb. Allah alkotásába való szükségtelen beavatkozás, annak megváltoztatásaként, súlyosabb esetekben csonkításként fogható fel. Ezért egyetlen muszlim se fontolgasson ilyet, aki tisztában van vallásával.
Az ilyen eljárások nem ártalmatlanok, ill. enyhe fizikai sérülések, ahogy azt gyakran képzelik. Sőt, fennáll ezek egészségügyi kockázata. Az érzékeny testrészek, például nyelvek, ajkak, szemhéjak stb. hajlamosak arra, hogy könnyen megfertőződjenek, így bemeneteli nyílást biztosítanak kórokozóknak, melyek közül néhány akár halálos is lehet. Nem szabad meglepődni azon, ha Allah teremtésének felesleges megsértése kötelezően hátrányos következményekkel jár.
Az Iszlámban minden egészséget veszélyeztető beavatkozás tiltottnak tekinthető, még akkor is, ha az elképzelt vagy feltételezett előnyökkel kecsegtet. Az ilyen feltételezett előnyökre úgy kell tekinteni, hogy azokat a veszélyek meg fogják haladni. Ez a tény önmagában indokolja a test piercingek tiltottnak nyilvánítását.
…Nincs változata Allah teremtésének!... (Korán 30:30)
…ne vessétek kezeteket olyanra, ami vészt hoz (rátok és másokra). (Korán 2:195)
Létezik még egy szempont, ami a férfiak test piercingjeinek tilalma mellett szól: Az Iszlám nem engedi meg, hogy más embereket, szokásaikat, életvitelünket utánozzunk kézzelfogható előnyök nélkül.