Mit keresett Mészáros az ARC-kiállításon?
A nemzet – de inkább Orbán Viktor – hőn szeretett pénztárosa új oldaláról mutatkozott be. Igaz, nem teljesen önszántából. Az egyébkent nem ritkán éles társadalomkritikát megfogalmazó kiállításon bújt(atták) Superman szűk harisnyájába a gázszerelő géniuszt, akinek neve mostantól nyíltan is: Stróman.
Valamikor az ezredfordulót követően látogattunk el osztálykirándulás alkalmával a szokatlan plakátok bemutatójára. Akkor nem, vagy csak nehezen értettük meg, mit jelentenek ezek az üzenetek. Arról pedig egyikünknek sem volt elképzelése, hogy miért olyan fontos, hogy egy ilyen kiállítás egyáltalán létrejöhetett.
Ma már sokkal élesebb kontrasztban látom a kiállítást. Ami egykor a szabadság vívmánya volt, ma a mindennapi harc mementója lett a siralmas magyar közállapotok közt.
Valamiért a Fidesz-kormánynak nagyon nem tetszik a kritika. Épp ezért a megszokott helyszín a Felvonulási tér helyett a Örs Vezér útján állították fel a 84 pályaművet.
Ez egyébként különösen azért érdekes, mert még a legdurvább szocializmusban sem volt példa arra, hogy ilyen direkt módon lehetetlenítik el a kritikus hangadókat. Elég csak Hofi Gézára gondolni.
„Ez a 18. ARC, idén kicsit nehezebb volt összehozni, de pont ezért nagyon örülünk, hogy megnyílik. Idén lakókörnyezetbe kerültek a plakátok, így nem lehet éjjel nappal megnézni, de fél 12-ig igen. Akkor lekapcsolják a világítást” – mondta a megnyitón is Gyárfás Dorka, aki szerint az álhírek és a Photoshop világában teljesen más valóságot lehet látni, árulni, mint amiben élünk. /hvg/
Nincs ebben semmi meglepő, a Fideszre soha nem volt jellemző a kifinomult politika, sem az előrelátás. Nincs is szüksége óvatosságra, hiszen fanatikus híveket sikerült maguk köré gyűjteni. A többi már csak a megfelelően tálalt álhírek kérdése. És ha valakinek még nem lenne teljesen tiszta a média oroszlánrésze pontosan ezért kerülhetett kormányközeli kezekbe.
Erre figyelmeztet az ARC. Ezért csökken a támogatottsága.