Izgalmas darabok és megújított arculat a Karinthy Színház új évadában
A tavalyi, 40 évet ünneplő jubileumi évad után megújult arculattal és izgalmas bemutatókkal nyit új távlatokat közönsége számára a Karinthy Színház. Az évad terveit Olt Tamás ügyvezető igazgató és Berettyán Nándor művészeti vezető ismertette a színház mai sajtótájékoztatóján, Balázs Andrea és Bodrogi Gyula színművészek pedig nemcsak a műsorra tűzött darabokról meséltek, hanem saját várakozásaikról is.
– Olyan évadot terveztünk meg, amelyben többféle irányban is kiszélesítjük a kínálatunkat – mondta el a sajtóeseményen Olt Tamás. – A darabok kiválasztásakor a történelmi és irodalomtörténeti időben is nagy időtávot fogtunk át, és olyan nemzetközileg is elismert színházi alkotókat hívtunk közös munkára, akik feltétlenül új színeket hoznak a színpadunkra. Az első, szeptemberi bemutatónk A szarvaskirály, az itáliai vásári komédia utolsó nagy szerzője, Carlo Gozzi tollából. A folytonos szerepcserék, szándékos és véletlen megtévesztések közepette az emberi önazonosság problémáját feszegető darab – köszönhetően a friss hangú rendezésnek, a könnyeket fakasztó humornak és a különleges, bábos megoldásokra is építő látványvilágnak – a nyáron nagy sikerrel mutatkozott be a Gyulai Várszínházban
Nem kisebb vállalkozás a színház októberre tervezett Imígyen szóla Louis de Funès című bemutatója sem. Valère Novarina, a grafikusként és festőként is ismert drámaíró és rendező színpadi művei világszerte jelen vannak a színházak műsorán és a nemzetközi fesztiválok programjában. Berettyán Nándor művészeti vezető korábban már dolgozhatott a szerzővel, és régóta dédelgetett terve Novarina meghívása. A mű egyetlen nagyívű, szórakoztató és revelatív monológ, amely a színész, a színház és a művészet mibenlétének kérdéseit járja körül – és persze annál jóval többet; Mészáros Tibor színművész és Kéméndi Tamás harmonikaművész virtuóz kettősének előadásában.
Januári premierként lesz átható egy fiatal belga írónő, Amélie Nothomb Ördögi kozmetika című krimijének színpadi átdolgozása Ilja Bocsarnikovsz rendezésében, aki a magyar színházi élet visszatérő vendége. Nagy sikerrel rendezett darabokat Debrecenben, Kecskeméten, Kaposváron, nyaranta pedig Cambridge-ben, Bostonban és Németországban is tanít.
A színház sajátos örökségének szellemében a régebbi, nagy sikerű előadások között továbbra is megtekinthetők lesznek Karinthy Márton máig futó rendezései, a Klotild néni és a Szent Péter esernyője. Márciusban pedig a Karinthy Frigyes A bűvös szék című egyfelvonásosa alapján készülő darab debütál Olt Tamás rendezésében. Az ősbemutatón Kubik Anna és Galló Ernő először lépnek a Karinthy Színház színpadára.
A színház utolsó, áprilisi premierje nem kisebb kihívást vállal, mint Fejes Endre Vonó Ignác című komédiájának bemutatása, Verebes István rendezésében. Vonó Ignác és Özvegy Mákné alakja megidézi a commedia dell’ arte egyszerre vaskos humorú és bölcs életigazságokat megfogalmazó bohóc karaktereit, ami szép ívben zárja le a Gozzival indított évadot.
Az évad darabjaiban feltűnnek majd a színházhoz eddig is szorosan kötődő színművészek, mint Balázs Andrea, Pikali Gerda, Marton Róbert vagy Kautzky Armand és olyanok is, akiket először üdvözölnek majd a Karinthy Színpadán, így például Fesztbaum Béla, Benedek Dániel.
Az új előadások mellett továbbra is műsoron maradnak az előző évek nagy sikerű darabjai is: a Lököttek, a Fat Pig, a Tortúra, a Maga lesz a férjem, a Kulcskeresők, a Tanár úr kérem, Az ördög és a Piszkosak című előadások.