h i r d e t é s

Mit csinál az ATV valójában az ellenzékkel?

Olvasási idő
5perc
Eddig olvastam

Mit csinál az ATV valójában az ellenzékkel?

2021. május 08. - 13:40

 

Az ATV nem hasznot hoz az ellenzéki pártoknak, hanem belekonszolidálja a nézőit a NER-be, letompítja az ellenzéki hangokat és elveszi a kritika élét 

Egyre többen csatlakoznak Tamás Gáspár Miklós bojkottfelhívásához: Gábor György és Hadházy Ákos után Iványi Gábor, Haraszti Miklós és Majtényi László is bejelentette, hogy bojkottálja az ATV-t, mert részt vállalt a Klubrádió törvénytelen elhallgattatásában és kiigényelte a Klubrádiótól elvett frekvenciát. Az élet napokon belül igazolta a Klubrádió ATV-vel kapcsolatos közleményét, miszerint az ATV álellenzéki tévé, amely a NER-t szolgálja, és ezért meg is kapja a jutalmát. Az Átlátszó írta meg, hogy az ATV máris kapott egy 72,6 millió forintos támogatást eszközbeszerzésre.

Valóban független, ellenzéki sajtó az Orbán-rezsimtől nem kap támogatást, hanem boldog lehet, ha eddig nem szüntették meg. A NER csak azokat támogatja, akik a céljait ilyen-olyan eszközökkel támogatják. Az ATV úgy tolja Orbán Viktor szekerét, becsapva a nézőit, a NER céljaira felhasználva azokat az ellenzéki politikusokat is, akik a műsoraiban megjelennek, hogy közben még a prostitúció gyanúja is körbelengi, miután mindezt pénzért (is) teszi.

Iványi Gábor elmondta, hogy tisztességes ember nem vállalhat közösséget azzal, amit az ATV tesz. Ezért tisztességes értelmiségiek nem teszik helyesen, ha az ATV-t nem bojkottálják. Úgy tűnik, hogy ellenzéki politikusok nem tartoznak a tisztességes emberek kategóriájába, mert velük szemben (Tamás Gáspár Miklóst leszámítva) az orbánista álellenzéki ATV-t bojkottáló értelmiségiek sem támasztanak a tisztességes emberekhez hasonló elvárást.

A nyilvánosság igénye azért hamis érv, mert az ATV nyilvánossága nem egy komoly nyilvánosság az országos egy-két százezres nézettségével, akik már úgyis ellenzéki szavazók. Az ATV ellenzéki nézőinek is hamis érve az, hogy az ellenzék itt megszólalhat, mert megszólalásaikat általában megcinkelik, másrészt ezeket a nézőket már nem kell meggyőzni. Ezek a nézők a szórakoztatóipari jelleg miatt utasítják el azt, hogy ellenzéki politikusok tisztességes emberek lehessenek. Nekik kötelességük a magukkal mit kezdeni nem tudó ATV-s táborukat esténként szórakoztatni, mint a színészeknek.

Ez azonban nem tesz hozzá semmit az ellenzék választási esélyeihez, mert új szavazót nem hoz, a tisztességes emberi magatartásra képtelen ellenzéki politikusok (tisztelet a kivételnek, Hadházy Ákosnak) az ellenzéki munkát letudják azzal, hogy bementek az ATV-be. Ezért nem érzik úgy, hogy bármi mást tenniük kellene, hogy megnyerjék az ATV-t nem néző 2-3 millió választót. ezért az ATV kifejezetten hátrányos a választási eredmények szempontjából.

Van azonban a “bojkott” témájának egy másik vetülete, amiről nem beszélnek. Ez pedig az, hogy az ATV eddig is “bojkottálta” azokat a magyar értelmiségieket, akik nem vágtak bele a NER-t támogató csatorna elvárásaiba. Szó nincs arról, hogy az ATV-be bárkit meghívtak volna, hogy szakmai alapon döntöttek volna arról, hogy ki jelenhet meg a képernyőn és ki mondhatja el a véleményét. Feketelistára kerültek azok, akik az ATV szerint túlságosan kritikusak voltak az Orbán-rendszerrel. nem egyszer megütötte a bokáját egy tapasztalatlan riporter vagy szerkesztő, aki “nem megfelelő” embert akart megszólaltatni.

De az ATV nemcsak valódi ellenzéki értelmiségieket, közszereplőket szelektált ki, valójában “bojkottált”, hanem újságírókat, médiszemélyiségeket, riportereket. Az ATV példátlan mennyiségben távolította el a képernyőről a magyar balliberális újságírás ismert és legendás személyiségeit, darálta le, tüntette el őket. Juszt László, Friderikusz Sándor, Havas Henrik el is mondták, hogy a tulajdonos Németh Sándor szóvá tette, hogy Orbán “vesztét akarják”, vagy eleve Orbán és a Fidesz megrendelésére távolították el őket. A teljes Újságíró Klub eltűnt, s mellettük a szakma legjobbjait mind kirúgták Orbán kérésére. Ezért kapják a pénzt.

Az igazán tisztességes emberek, mint Farkasházy Tivadar, ezt meg is írták, a Hócipő teljes oldalon közölte az ATV “áldozatainak” fotóját. Az a balliberális médiaelit. Ez nem számít egy ellenzékinek? Az ATV egy álellenzéki mészárszék, ahol egyesével végzik ki azokat, akik a NER valódi ellenfelei, akik veszélyesek lehetnek Orbán önkényuralmára. Az ellenzéki publikum pedig nem melléjük áll, hanem a kivégzők mellé, az Orbán érdekeit kiszolgálók mellé, mert nem tud lemondani a bulvárszemétről, amit ez a csatorna közvetít, a szórakoztatóipar szintjére rántva az ellenzéki politikusokat is. Besétálnak Orbán csapdájába.

Ezért érthetetlen az értelmiségi tartózkodás a csaló álellenzéki ATV, a Klubrádió kinyírásában szerepet vállaló Németh Sándor orbánista csatornájának bojkottjától, miután ez fordítva tíz éve így történik. Az ATV kirekesztett, diszkriminált ellenzéki személyeket, politikusokat és értelmiségieket, ha azokat nem tudta az ATV saját kollaborációs, álellenzéki profilájába beilleszteni. Sorra hullottak ki olyanok, akik egyenesen és nyíltan, egyértelműen beszéltek az Orbán-rendszer törvénytelen voltáról és megkérdőjelezték a NER legitimitását, alkotmányos jellegét. Helyüket jellemtelen, korrupt kertévés bulvársöpredék vette át.

Ugyanez igaz az ellenzéki politikusokra is. Ha az ATV ellenzéki lenne, akkor olyan műsorok lennének, amelyben hasít az igazság, Orbán feje füstöl. De az ATV szándékosan lecsendesítette az ellenzéki hangot, megszelidítette az ellenvéleményeket, relativizálta az igazságot, súlytalanná tette a megszólalásokat. Ez ma is így van, ezért az ATV nem hasznot hoz az ellenzéki pártoknak, hanem belekonszolidálja a nézőit a NER-be, letompítja az ellenzéki hangokat és elveszi a kritika élét. Ezzel többet árt, mint használ. A Partizán egy ellenzéki televízió, és egymagában többet ér, mint az ATV összes hazug pojácája.

Mikor beszélt az ATV az Orbán-család lopásairól, korrupciós ügyeiről? Mikor készített leleplező riportot a közpénzek ellopásáról, amelybe bele kellett volna saját magát is? Minden ellenzéki megszólalón rajta van a hangfogó, ha nem akarja, többet ne hívják be. Ha valaki egyszer egyenesen kimond valamit, azt azonnal helyben megkérdőjelezik és cáfolják. Mikor akarta ez a hazug csatorna elmondani az igazságot? Mitől lenne ez ellenzéki, és főleg mitől lenne hasznára az ellenzéki pártoknak, amikor minden erejével azon dolgozik, hogy a tulajdonos által favorizált Orbán nehogy elveszítse a választást?

Nemcsak az ATV-ben teszik ezt meg naponta, hanem még a Klubrádiót is kinyírták, és a helyére csináltak egy rádiós hamisítványt, a Spirit FM-et. Milyen morális alapja van annak az ellenzéki közösségnek, amely erre nem tud nemet mondani? Mitől képzelik, hogy ilyen erkölcsi tartással valaha az életben választást nyerhetnek és tömegek melléjük állnak? Soha. (nepszava.us)


 

Kommentek

h i r d e t é s