A szóban forgó probléma, az úgynevezett pályatervezés a mesterséges intelligencia gyakori problémája. Bármelyik mozgó robotnak ki kell számítania, hogyan érje el célját, hogyan irányítsa testét és kerülje el az akadályokat, mindezt egyszerre. "Azon felül, hogy kitalálja, mit játsszon, Shimonnak azt is ki kell találnia, hogyan játssza azt" - nyilatkozott a New Scientist-nek Mason Bretan, a produkció egyetlen emberi résztvevője. "Előállíthatjuk a zenei algoritmusokkal valaha alkotott legcsodálatosabb zenét, de ha ezt elrontja a pályatervező algoritmus, oda az eredeti szépség"
Shimonnal Bretan az improvizációra és a hangképzési technikákra összpontosít. A robot fizikai kialakításából adódóan nem minden ütést képes kivitelezni, új improvizációs rendszere egyesíti a fizikai pályatervezést a hangképzéssel kapcsolatos döntési folyamatokkal, áthidalva a nehézségeket. Emellett a robot lát, számítógépes látási technikák alkalmazásával képes nyomon követni a hangszeréhez használt ütőket, és pályájukat követve kiszámítani, hová csap le az adott ütő.
{flike}
{jcomments on}